2014. január 7., kedd

Tejleves

Tejleves

Kicsi koromban minden nyáron "nyaraltam" egy hetet mamikáéknál, akik tőlünk 30 km-re laknak. Ilyenkor teljesen el voltam kényeztetve: tatusommal kártyáztunk, bicikliztünk, egész nap játszottunk, mamikával piacra jártunk, és sok-sok finomság elkészítésénél kuktáskodhattam mellette. A kedvenc levesemet ilyenkor mindig elkészítette nekem mamika, ami a tejleves reszelt tésztával. Annyira finom és megunhatatlan ez a leves, egyszerűen imádom azóta is. Mamikával pedig sokszor szoktunk nevetni azon, milyen nehezen lehetett lebeszélni arról, hogy minden nap tejleves legyen ebédre :D

Hozzávalók:
Leveshez:
1 l tej
1 csipet só
kis cukor (kb, 2-3 ek)

Reszelt tésztához:
1 tojás
liszt (kb. 10 dkg)

Elkészítés:

A tejet feltesszük forrni. Addig elkészítjük a tésztát: a tojáshoz annyi lisztet adunk, amennyit felvesz. Kemény tészta legyen, mert csak akkor lehet jól reszelni!!! Ezután almareszelőn lereszeljük a tésztát, majd ha felforrt a tej, ízesítjük sóval és cukorral, illetve hozzáadjuk a tésztát. Ha a tészta puhára főtt, kész a leves.









5 megjegyzés:

  1. Mi nagyon kedveljük,van aki hidegen van aki melegen szereti.De nagyon egészséges./Már aki eheti a tejet/

    VálaszTörlés
  2. Nah, ez már közelit, ahhoz, amit én keresek!De a legfontosabb a pirospaprika hiányzik a receptből...Balatonfüreden úgy csinálják!

    VálaszTörlés
  3. Nah, ez már közelit, ahhoz, amit én keresek!De a legfontosabb a pirospaprika hiányzik a receptből...Balatonfüreden úgy csinálják!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk itt Békés megyében így készítik, ezért sosem hallottam még pirospaprikával a tejlevest, de izgalmasnak hangzik :)

      Törlés