2014. február 4., kedd

Napközis piskóta

Napközis piskóta


Ezt a sütit az én generációm már nem kaphatta a menzán, így amikor Anya mondta, hogy napközis piskótát készít, csak néztem, mint borjú az új kapura :D Mikor megkóstoltam, szomorú voltam, hogy mi ebből kimaradtunk a napköziben :(( De sebaj, Anya jóvoltából én itthon mindig ehettem iskolás koromban is. Egyszerű, gyors és nem utolsó sorban finooooom :)

Hozzávalók:

(mi most hat tojásból készítettük a piskótát)
6 tojás
6 kanál cukor
6 kanál liszt
fél csomag sütőpor

Csokikrém:

0,5 liter tej
2 tojás sárgája
1 kávéskanál liszt
2 dkg kakaó vagy olvasztott étcsokoládé
1 dkg vaj

Elkészítés:

A piskótához a tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjékhez adjuk a cukrot, majd kemény habbá verjük. A sárgájákat is felverjük, és hozzáöntjük a habhoz. Összekeverjük, majd hozzáöntjük a sütőporos lisztet, és azzal is elkeverjük. Zsírozott, lisztezett tepsibe öntjük, majd takarékon megsütjük. A csokikrémhez a tej 2/3-át feltesszük forrni, addig a tojássárgáját, a púpos kávéskanál lisztet, a kakaót és a maradék tejet csomómentesre keverjük. Ha felforrt a tej, hozzáadjuk a keveréket, és krémsűrűségűre főzzük. Ha kész, félrehúzzuk az edényt, és beleteszünk 1 dkg vajat, kevergetve elolvad.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése