2016. május 16., hétfő

Házi pillecukor

Házi pillecukor
Szombaton ünnepeltük Anya szülinapját, és szerettem volna valamilyen "édes" meglepit készíteni Neki. Sokáig keresgéltem az elmentett receptek között, hogy mit is csináljak, amikor megtaláltam Serpenyővirtuóz pillecukrát, ami nagyon jól jött, mivel Anya egyik kedvence a pillecukor. Így gyorsan el is készítettem a színes, könnyed édességet, ami teljesen olyan lett, mint a bolti változat, és ami a legfontosabb, hogy az ünnepeltnek is nagyon tetszett és ízlett :)

Hozzávalók:

10 gramm étkezési zselatin
5 ek víz
15 dkg cukor
1 ek méz
1 csipet só
100 ml víz
ételfesték

Beforgatáshoz:
1ek keményítő
1 ek porcukor

Elkészítés:

A zselatint összekeverjük a felmelegített vízzel. A cukrot a 100 ml vízzel, mézzel, sóval és az ételszínezékkel (ha nem színeset, hanem csak fehéret szeretnénk, az ételfestéket elhagyhatjuk) feltesszük forralni, mikor már megolvadt a cukor, és az első forrást megvártuk, levesszük, majd a zselatinos vízhez keverjük. Nyugodtan öntsük a megdermedt zselatinra, úgyis felolvad benne, és ahogy kezd hűlni majd visszadermed az egész.Kis fokozaton kézi habverővel habosítjuk. Egyre nagyobb fokozatra kapcsolunk, majd mikor már kezd keményebbé válni, tovább keverjük. Beolajozott zsírpapíron elkenjük, és 2-3 órára a hűtőbe tesszük. Összekeverjük a porcukrot a keményítővel, majd beszórjuk a munkafelületet, kiborítjuk rá a formából a pillecukrot, és leszedjük róla a sütőpapírt. Én a színeseket felkockáztam, a fehéreket pedig egy szív alakú formával kiszúrtam. Fogyaszthatjuk magában, de ahogy az amerikaik csinálják, nyársakon is megsüthetjük, sőőőt a kakaóban a legfinomabb :)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése